Lottedalderop.reismee.nl

Raleighvallen & Voltzberg Tour

Beste Lezers,

maandag 28 maart ben ik op een Tour gegaan van 4 dagen naar Raleighvallen en Voltzberg. Wij werden om 6.45 op gehaald bij ons thuis. Daar hebben we meteen de andere drie mensen ontmoet die ook mee gingen op Tour. We zijn eerst naar lelydorp gereden om daar onze laatste stop te maken. bij een Chinese supermarkt konden we nog wat lekker kopen voor onderweg. Toen we klaar waren zijn we in de auto gestapt en hebben we een rit gemaakt van 4 uur. Onderweg hebben we een luiaard gevonden en die hebben wij meegenomen de hele rit. Wij gingen naar onze laatste stop met de auto en daarna gingen we met een boot verder helaas hebben we 2.5 tot 3 uur moeten wachten tot dat de boot er eindelijk was. rond 4 uur zijn we de boot op gestapt en kwamen we midden in een regenbui terecht wat niet echt heel fijn was omdat we geen overkapping niks op ons bootje hadden. Rond half 7 kwamen we op lollo passi aan ons kamp waar we 4 dagen zouden verblijven. We werden heel hartelijk ontvangen door de bevolking die daar woont. het eten stond al voor ons klaar en we de lakens van de bedden lagen er ook al. De klamboe werd voor ons op gehangen en we gingen die avond redelijk vroeg naar bed.

Dinsdag hebben we de Voltzberg beklommen. Het was redelijk afzien en zwaar vanwege de warmte maar ook het klimmen de berg op. We hebben een wandeling gehad van 4 uur heen en 4 uur terug. Maar ik ben super trots op mij zelf dat ik toch de berg ben op gegaan en de top heb bereikt. Wauw wat een uitzicht was dat. We hebben daar mooie foto's genomen en lekker uitgerust voor de wandeling terug. Toen we eenmaal weer terug waren op het kamp hebben we heerlijk gegeten en daarna lui in de hangmat een film gekeken met ze alle en rond 10 uur lagen we moe en voldaan in ons bed.

Woensdag was een korte wandeling van 40 minuten en een lekker rustig dagje. We zijn naar de moederval gelopen en hebben daar heerlijk gezwommen in heerlijk water wat je zelfs kpan drinken, alleen stomend water mag je drinken Stil liggend water niet. In de middag kwamen we terug op het kamp waar we de soep voor ons klaar stond. Rond 4 uur zijn we naar het fungu eiland gegaan 5 minuten varen bij ons vandaan. Hier zaten nog 3 anderen groepen. Op dit eiland hadden ze aapjes die je kon voeren met bananen. Super schattig en leuk om te zien. Ook hier hebben we lekker gezwommen. Rond 6 uur half 7 zijn we terug gegaan naar ons eiland en hebben daar gegeten. Kwart voor 9 zijn we in het pikkedonker terug gevaren naar het fungu eiland voor een bos feestje met de drie andere groepen Super leuk en gezellig om half 2 waren wij weer terug op ons kamp en om half 3 lagen we In ons bed.

donderdagmoesten we redelijk vroeg op omdat we natuurlijk laat in ons bed lagen. Om 10 uur vertrokken we met de boot en om 1 uur kwamen we aan waar weer met de auto terug zouden gaan naar de stad. Helaas was onze taxi er nog niet waar we eindelijk wel op hoopte want iedereen was het moe en zat en we hadden de hele weg regen gehad. Het duurde best lang voordat onze taxi kwam om 5 uur was hij er pas en dat kwam omdat die een lekkenband had gekregen onderweg. Gelukkig zaten we droog en hadden we veel lol in de auto en viel de lange rit best mee. Om half 10 waren we thuis en ben ik meteen mijn bed in gegaan.

Vanaf mogen ga ik mijn laatste 4 weken in en is bijna mijn stage en een beetje vakantie voorbij in Suriname en vlieg ik weer terug naar ons kikkerlandje.

Ik schrijf jullie heel snel weer.

Liefs uit SU

Annette

Zo lot, dus de berg oplopen kan je nu ook. Wat een lange tocht knap hoor !! Wel weer een hele mooie ervaring rijker, veel gezien en de gezelligheid spat van de foto's af. Gaaf om te zien. Nog vier weekjes bikkelen en dan krijg je weer een knuffel van ons. Xxx

Connie

He lieve Lotte
Super om weer je verhaal te lezen !!
En weer een en al gezelligheid !!
Nog 4 weken en dan weer lekker naar huis,nog even bikkelen ,maar dat gaat je zeker lukken !!
Succes de komende week weer met werken ????????????????????

janneke

Eey Lotte ,
Heel leuk om elke keer je verhaal en foto's te zien en te lezen , wat een geweldige tijd jij daar hebt !!!
Geniet er nog maar heel erg van alles daar , voor je het weet is het voorbij !!
liefs janneke