Lottedalderop.reismee.nl

Nog 5 weken te gaan

lieve lezers,

nog vijf weken te gaan en dan is mijn Avontuur hier voorbij en kom ik weer lekker terug naar ons koude kikkerlandje die ik nu inmiddels toch wel een beetje begin te missen. Verlang terug naar mijn eigen bed, naar een warme douche en naar al mijn lieve familie en vrienden en naar lekker eten. (Hier is het ook heerlijk maar kan geen nasi, bami en roti meer zien)

Maar even terug naar mijn familie bezoek Ik heb jullie al een verhaal geschreven met wat we hebben gedaan maar dat was nog niet alles. Wij hebben een mooie overnachting gedaan op Bigi Pan dat is een logde op het water. We hebben eerst een auto rit gehad van 4 uur naar nickerie ondertussen zijn we gestopt in het plaatsje Groningen en daar heeft de gids wat informatie vertelt. We zijn daarna veder gereden naar nickerie en zijn op de markt geweest waar we lekkere koeken en schaaf ijs hebben gegeten. In Bigi Pan verblijven 40 verschillende vogels helaas hebben wij ze niet allemaal kunnen spotten maar we hebben wel iets gespot zoals: de rode ibus, de witte en grijze reiger We hebben een uil gespot (vraag mij niet wat voor een hihi want dat weet ik niet) en we hebben wel duizende mooie roze flamingo gespot die wij al op ver afstand vanuit de logde konden zien maar van dichtbij waren ze veeeeel mooier. In de avond zijn we op kaaimannen toch geweest in het donker wat ik toch best wel een beetje spannend vond. Helaas hebben we er geen een konden vangen en zijn we naar een uur weer terug gegaan naar de logde. Naar een nachtrust van drie A vier uur stond er een lekker ontbijt op ons te wachten en daarna de bootjes om naar een strandje te gaan waar je in een modder bad kon of kon wandelen. Ik heb toe gekeken hoe en maar meiden het modderbad in gingen. Eenmaal terug op de logde kregen we een heerlijke soep en daarna gingen we weer terug varen en was onze terugreis van 4 uur weer aangebroken terug naar het resort. Zondag hebben we heerlijk aan het zwembad gehangen en maandag moest ik stage lopen omdat ik een tussenevaluatie had met school die ik af heb gerond met een Voldoende. Maandag op dinsdag heb ik nog gezellig bij mijn moeder geslapen en toen waren de twee weken helaas al weer om en moesten ze weer naar huis.

Dinsdag zijn we heerlijk uit eten geweest bij bar zuid. Voor het eerst pizza hier in suriname en het smaakte mij heerlijk.

Woensdag 23 maart was hier een nationale feestdag Iedereen was vrij en dat hebben we gevierd met Holi Phagwa dit werd gehouden in de palmentuin en op het onafhangelijkheidsplein Deze twee locaties waren voorzien van allemaal mensen die onder de gekleurde poeder zaten. Je mocht op iedereen poeder gooien en dat was het leukste want je deed het ook bij mensen die je niet kende.Wat een feestdag was dit zeg en ontzettend gaaf om mee gemaakt te hebben.

het is inmiddels nu ook paasvakantie hier van 3,5 week.

Donderdag zijn we met de partybus mee geweest en daarna naar Havanna lounge omdat het de laatste keer was van Sanne en Rianne want die gaan maandag over een week al weer naar huis. We hebben een ontzettende leuke avond gehad en heel wat gedronken waar ik de volgende dag flink spijt van had.

Vandaag lekker pannenkoeken gegeten en even de stad in maar bijna alle winkels waren dicht vanwege de paasdagen. Morgen ga ik naar de vlindertuin in lelydorp.

Maandag T/M donderdag ga ik het binnenland in ik hoop jullie daarna te kunnen schrijven over hoe ik het heb gehad.

Tot heel snel weer lieve lezers.

dikke BRASA (knuffel) vanuit Suriname

Reacties

Reacties

Connie

Lieve schat ! Ik heb een top verblijf in Suriname gehad !
En vond het super om jou daar te zien ! Weet nu een beetje waar je je mooie verhalen over verteld en schrijf !!
Ben super trots op je !! En vind het ook fijn dat ik dit met jou heb mogen doen !! Succes nog de lastste 5 weken en geniet ervan xxxxxxx

Annette

Het aftellen is alweer begonnen maar eerst nog genieten van een week in de Bush Bush. Hele mooie en leuke foto's weer gezien van jou met je twee vriendinnen maar ook van mama Frank Peter Janneke en joke marie. Gezellig!!

Lieve meid nog heel veel plezier en een dikke kus uit maarssen.

Joke-Marie.

Wat heb je weer een leuk stukje geschreven. Geniet nog maar lekker van de laatste weken. Je zult zien dat ze zo voorbij zijn. Ben benieuwd naar je avontuur van de week.
Dag meis tot gauw????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!