Lottedalderop.reismee.nl

Familie bezoek

lieve lezers,

vanaf afgelopen dinsdag heb ik familie bezoek, dinsdag zijn mijn moeder, tante en oom en twee kennissen aangekomen in suriname. Hun verblijven in het oxygen resort voor 2 weken. Een onwijs mooi resort met twee zwembaden en waar je heerlijke pina colada cocktails kan drinken.

Donderdag zijn ze bij mij op bezoek geweest en hebben ze mijn kamer gezien en de plek waar ik stage loop. Ze vonden het wel schrikken omdat het er allemaal wat armoedig uit ziet en ze met eigen oren/ogen hebben gezien waar ik jullie in het begin over schreef.

Vrijdag hebben wij een Tour door Paramaribo gedaan van 3.5 uur. We zijn opgestapt bij het krasnapolsky hotel midden in de stad en zijn met een busje naar verschillende plekken gereden zoals: fort zeelandia daar hebben we het museum bezocht en dingen gezien en gelezen over het ford van vroeger en over de decembermoorden Daarna zijn we door gereden over de crommewijnenbrug naar een fruitstal en hebben we uit een kokosnoot mogen drinken. Daar hebben we ook lekker fruit voor ons zelf gekocht. We hebben ook de duurdere wijk gezien in suriname en dat is aan de noord kant daar staan huizen die je een beetje kan vergelijken met de huizen in Blaricum.

Zaterdag hebben we eerst gezellig ontbeten en daarna zijn we naar de stad geweest om wat dingen te kopen. Ik moest een wat grote hangmat hebben want de andere was iets te klein en een nieuwe rugzak want de andere was al weer kapot. Voor de mannen hebben we een pet gekocht en voor de vrouwen sjaals die we om kunnen knopen voor op de boot bij wat tours tegen het verbranden. We hebben heerlijk bij een tentje koffie gedronken met gebak en zijn daarna terug gegaan naar het resort waar we lekker een boekje hebben zitten lezen onder de veranda want het was regenachtig weer.

zondag zijn we naar neotropical butterflypark suriname geweest in Lelydorp ook deze dag was het niet erg lekker weer maar met regenjasjes en paraplu's kom je heel ver. In het park hebben wij zelf insectenmuseun en Panorama bezocht. Met een gids zijn wij door een bos naar de kweekkassen geweest waar de vlinders worden gekweekt. Deze vlinder worden als poppen vervoerd naar heel Europa en Azië voor dierentuinen. We hebben ook kleine baby schildpadden gezien en die mochten wij ook vasthouden. Ze kweken daar ook wurgslangen en die transporteren ze ook naar Europa voor de dierentuinen. Zelf zijn wij de vlindertuin in geweest waar we heel veel mooi vlinder hebben gezien. Deze leuke en gezellige dag hebben we afgesloten bij eettentje zus en zo.

Maandag ging om 6 uur de wekker en om 7 uur zaten we aan het ontbijt want om half 8 werden wij opgehaald door de taxi die ons heeft afgezet bij zus en zo vanaf daar begon onze trip naar brownberg een rit van 3 uur. eenmaal op de berg aangekomen hebben wij een wandeltocht gemaakt naar de Leo waterval. Het was een heen niet zo'n zware toch je moest af en toe wat klimmen en klauteren over wat boomstronken heen maar het viel mee ik had hem veeeeel zwaarder verwacht. Toen kwamen we bij de waterval een prachtig gezicht dat water dat naar benden klettert. het water was heerlijk ik heb er met mijn voeten in gestaan. Mijn tante en oom zijn samen onder de waterval gaan staan het water stortte op hun maar de teperatuur was goed. Na de tocht terug te hebben gelopen die wat zwaarder was omdat je moest klimmen kregen we een heerlijke lunch.

Vandaag hebben we een lekker dagje op het resort terwijl ik dit zit tetypen zit ik heerlijk in de zon bij het zwembad. Vanvanond ga ik weer terug naar huis omdat ik morgen en donderdag moet werken. Woensdag gaat de rest een Tour maken naar de jodesavanna en donderdag hebben ze een rustige dag en kom ik na mijn werk met de twee Belgische meisje naar hun toe om te zwemmen en omdat we vrijdag op zaterdag een overnachting hebben in bigi pan en gaan we ook naar nickerie.

Het internet is niet heel erg best dus ik zet als ik thuis ben weer wat foto's erop.

Lieve groetjes en kusjes vanaf het zwembad

Reacties

Reacties

Annette

Heel gezellig dus allemaal. Ben jij wel weer helemaal opgeknapt?

Connie

Het is fantastisch om dit te zien allemaal !! Ontzettende mooie natuur !! En in de stad 1 grote chaos !! Echt genieten dus !!????????????????????????. Zijn blij er nu te zijn en te genieten

Natascha

Veel waardevolle momenten met elkaar, blijven genieten!

Benita

Wat geweldig wat jullie daar doen! Geniet!

Marian van Brandenburg

Hoi Lotte,

Wat leuk om te lezen dat je zo geniet van je verblijf in Suriname. Uit je verhaal begrijp ik dat je geniet van de kinderen op je stage en van de mooie omgeving.
Wel super dat je moeder, je tante en nog wat andere kennissen er nu zijn om met eigen ogen te zien waar jij stage loopt. Zo kun je je ervaringen goed met hen delen

Ik wens je nog heel veel succes daar en geniet van alle moois dat daar op je pad komt.

Hartelijke groet, Marian van Brandenburg

bea

Hè lotte zo super met jullie in t resort
We gaan jullie missen super gezellige dagen ????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!