Lottedalderop.reismee.nl

Matapcia Wildlife Adventure

lieve lezers,

dit weekend ben ik op Tour geweest zaterdag en zondag. We zijn om half 4 met een leuke groep vertrokken naar het strand van matapica om in de avond schildpadden te gaan zoeken en te hopen dat we ze konden spotten.

We zijn eerst in een tentboot vertrokken over de suriname rivier richting de zee en richting het strand, onderweg zijn we ontzettend veel mooie volgels tegen gekomen En vol gestopt met lekkere loempia's en gebakken banaan. Na aankomst op het strand hebben we een heerlijke wandeling gemaakt richtings ons kamp. Op het strand was het prima te doen kwa muggen maar zodra we het moeras door moesten werden we van top tot teen helemaal lek geprikt ( jullie willen niet weten hoe ik eruit zie Vol met muggenbultjes) Na dat we zijn aangekomen op ons kamp hebben we onze hangmatten opgehangen en hebben we daar heerlijk in gerelext Toen vond ik mijn hangmat helemaal super en was ik blij dat ik hem gekocht had. We hebben heerlijk met elkaar gegeten er was een lopend buffet met nasi, bami, kip, groente, gebakken ei, gebakken banaan.

Om 10 uur kregen we de instructies hoe en wat als we een schildpad zouden vinden want het was niet zeker of we een schildpad zouden vinden maar het was een top avond voor ons want we hebben 5 mooie in mijn ogen grote schildpadden Maar dit waren nog kleine schildpadden er bestaan nog veeeeeel grotere hier in suriname. 2 hebben we terug zien keren naar de zee en drie hebben we eiren zien nestelen in het zand het is zo indrukwekkend en bizar dat ik dit heb mee gemaakt dat ik eindelijk niet zo goed weet wat ik moet vertellen want eindelijk moet je hier gewoon een keer bij zijn geweest en het met je eigen ogen zien. Het meest indrukwekkende vond ik dat wij op ons knieën gebukt zaten om te kijken hoe een schildpad vlak naast ons terug ging naar de zee ik geloofde het niet dat het zo dichtbij was uit eindelijk hebben we achter hem aan gelopen en foto's kunnen maken tot hij de zee in was. eenmaal terug op ons kamp hebben we nog wat gedronken en gingen we slapen toen vond ik mijn hangmaT helemaal niet zo leuk meer want het slaapt totaal niet je wiegt heen en weer en ik werd een beetje zeeziek ik heb ook maar 2 uur geslapen vannacht.

OM 11 uur zijn wij weer de zee op gegaan met de boot om dolfijnen te gaan spotten nog zo iets gaafs en bizar dat je dat allemaal mee maakt want we hebben ze gespot en ze hebben voor ons gesprongen en heeel vlak bij onze boot gezwommen ja lieve mensen ook dit moet je met je eigen ogen mee maken en het is niet na te vertellen.

Na heerlijk te hebben gevaren op de zee/rivier zijn we aangekomen bij ford nieuw Amsterdam. Het is den museum geworden want er staan monumenten in de buitenlucht er staan mooie bomenen Hier hebben we heerlijk gewandeld en de geschiedenis van suriname gezien en hoe nieuw Amsterdam is ontstaan heel interessant en indrukwekkend.

ik hoop dat jullie mijn verhaal /foto's weer leuk vinden en ik schrijf jullie snel weer.

Dikke kus vanuit suriname

Reacties

Reacties

Annette

Wat gaaf lot wat je allemaal meemaakt. Ben best een beetje jaloers. Dikke kus uit maarssen.

Joke-Marie

Wat leuk al die verhalen Lotte. En wat een leuke ervaringen. Geniet er maar lekker van????

Wilma

Leuk dat je dit allemaal kan doen en meemaken, geniet maar!

Peter

Wat leuk om dit allemaal te doen. Geniet er van.????

Peter

Wilde een zonnetje meesturen, maar maakt er drie vraagtekens van. Geniet lekker!

Connie

Weer erg indrukwekkend Lotte!!
Echt weer super meis !!!

Cora

Lieve Lotte, wat een geweldige tijd maak jij daar mee zeg!! Ontzettend leuk om je verslagen te lezen en je foto's te zien!! Geniet er maar van hoor!! ????????????????

Benita

Wat leuk dat je dit allemaal meemaakt! Geniet er maar lekker van!

Stephanie

Wat maak je veel mooie en gave dingen mee Lotte,
Geniet ervan xx

Rik

Leuk verhaal weer.
Kijk nu al uit naar je nieuwe verhaal!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!